Akcja Rodziców, Uczniów i Nauczycieli w SP3 w Płońsku
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Stanisława Wyspiańskiego w Płońsku bierze udział w ogólnopolskim, systemowym projekcie Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły. Projekt ten jest nowatorskim przedsięwzięciem, którego jednym z najważniejszych celów jest wprowadzenie w szkołach i przedszkolach z całej Polski nowoczesnego modelu współpracy pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami w zakresie organizacji życia szkoły. W ramach programu „Szkoła Współpracy” piątkowe popołudnie, 16 maja 2014r. spotkali się rodzice, uczniowie i nauczyciele. Tego dnia, pomimo kapryśnej pogody, dyrekcja, nauczyciele, rodzice oraz uczniowie wspólnie sadzili rośliny ozdobne wokół szkoły. Chętnych nie brakowało! Wszyscy zabrali się do pracy. Przy wesołej, rytmicznej muzyce, w ruch poszły łopaty, grabie i konewki. Wśród drzew i krzewów rosną teraz kolorowe kwiaty. Gośćmi spotkania byli pan Andrzej Pietrasik – burmistrz naszego miasta oraz pani Teresa Kozera – wiceburmistrz, którzy również włączyli się do akcji sadząc rośliny. Po ogrodniczych zmaganiach przyszedł czas na wspólne grillowanie, które dostarczyło niezapomnianych wrażeń. Deszczowa pogoda nie przeszkodziła w pikniku. Wszyscy świetnie się bawili, a humory dopisywały zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Najmłodsi spędzali czas na placu zabaw „Radosna szkoła”. Wspólna inicjatywa rodziców, nauczycieli i uczniów okazała się doskonałym pomysłem. Koordynatorami akcji byli rodzice, pan Jacek Przybylski –przewodniczący Rady Rodziców, pani Małgorzata Jędraszczak, i pan Łukasz Ptasiewicz, którzy na przekór złym prognozom pogody, wierzyli w powodzenie przedsięwzięcia. Dodatkową atrakcją, o którą zadbał pan przewodniczący, był wóz strażacki z pełnym wyposażeniem przeciwpożarowym, który przykuwał uwagę wszystkich dzieci. Okazało się, że nawet pochmurny, deszczowy dzień może sprzyjać integracji społeczności Szkoły Podstawowej nr 3, dostarczając niezwykłych przeżyć i radosnych emocji.