Witamy na stronie SP3 w Płońsku arrow Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń arrow Zadania konkursu Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń:
piątek, 20 kwiecień 2018
 
 
Zadania konkursu Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń: PDF Drukuj E-mail
Napisał admin   
wtorek, 13 listopad 2012

Zadania konkursu Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń:

Realizowany temat

Osoby odpowiedzialne

Termin realizacji

1.Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt.

Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel
z testem sprawdzającym dla uczniów
wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3
z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną

 

 

K. Stryjewska

M. Chojnacka

A. Kaczmarska

E.Nowakowska

 

Koordynator: G. Buczyńska

 

 

 

 

 

Listopad

i

Kwiecień

 

2. Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt.
 Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości).

Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie.

Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu.

 

 

 

A. Gutowska

D. Krysiak

E. Nowakowska

A. Kacperska

 

Koordynator: M. Mączyńska

 

 

 

 

 

 

 

Marzec - Kwiecień

3. Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt.

Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp.

Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną.

 

 

 

R. Brzozowska

P. Matczak

M. Wodzyńska

B. Gorzkiewicz

A. Sybicka

 

Koordynator: P. Matczak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Październik

4. Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat:

Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne.

Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta” – język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego…” Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną.

 

 

A. Borzęcka

K. Jatkowska

A. Chaberska

D. Ryglewicz

A. Włoczkowska

 

 

Koordynator: A. Borzęcka

 

 

 

 

 

 

Grudzień

i

Styczeń

 

5. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę.

A. Żabowska

M. Konarzewski

Z. Lewandowska

 

Koordynator: A. Żabowska

 

 

 

Marzec – Kwiecień

 

6. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt.

 Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki”. Wskazany udział specjalisty ds. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę.

 

 

 

M. Zaborowski

P. Matczak

K. Szymański

R. Brzozowska

 

Koordynator: R. Brzozowska

 

 

 

 

 

 

 

Marzec

7. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem

Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność.

Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę.

Wychowawcy klas integracyjnych:

K. Stryjewska

K. Wielechowska

E. Chrzanowska

K. Uniewska

M. Stradomska

E. Wojda

B. Niewiadomska

Koordynator: M. Stradomska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grudzień

 

8. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam.

Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa"; gdzie szukać pomocy. Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych.

 

Osoby z Komisji d/s pomocy materialnej uczniom:

R. Brzozowska

B. Niewiadomska

E. Krawczyk

I. Kołakowska

A. Żabowska

Z. Lewandowska

 

Koordynator: K. Milewska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Listopad – Grudzień

 

9. Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…

Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne.

 

 

Opiekunowie samorządu

A. Sybicka

L. Kornatowska

I. Nowakowska

B. Nowakowska

A. Kacperska

 

Koordynator:

Anna Kaczmarska

 

 

 

 

 

 

Luty - Marzec

10. Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Stop cyberprzemocy.

Warsztaty dla uczniów, spotkanie dla rodziców, szkolenie Rady Pedagogicznej

 

A. Kaczmarska

P. Matczak

A. Żabowska

A. Borzęcka

E. Chrzanowska

Koordynator:

Marek Konarzewski

 

 

 

 

Listopad

i

Luty

 

 

Projekt jest realizowany od października do 30 kwietnia.

Każdy zespół realizujący określony temat przygotowuje materiały (planuje zadania, opracowuje scenariusze zajęć, wyznacza zadania w zespole) oraz sporządza sprawozdanie z jego przebiegu. Opracowane sprawozdanie w wersji elektronicznej i papierowej przekazuje do pedagoga.

Koordynatorami szkolnego projektu są:                              

A. ŻabowskaA. Borzęcka P. Matczak K. Wielechowska

 

Ostatnia aktualizacja ( wtorek, 13 listopad 2012 )
< Poprzedni
 
Top! Top!
0 queries executed