Witamy na stronie SP3 w Płońsku arrow Cyfrowa Szkoła arrow WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ NA LEKCJACH HISTORII I SPOŁECZEŃSTWA
piątek, 20 kwiecień 2018
 
 
WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ NA LEKCJACH HISTORII I SPOŁECZEŃSTWA PDF Drukuj E-mail
Napisał admin   
wtorek, 05 czerwiec 2012

WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ NA LEKCJACH HISTORII I SPOŁECZEŃSTWA

Współcześni uczniowie powinni być przygotowani do życia w społeczeństwie informacyjnym, dlatego muszą nabyć umiejętności posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w procesie uczenia. I nie chodzi tylko o umiejętność korzystania z Internetu, ale o wykorzystywanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej podczas lekcji na poszczególnych przedmiotach. Dlatego tak często, jak to możliwe, staram się opracowywać swoje lekcje z wykorzystaniem TIK. Tworzę prezentacje multimedialne, które uatrakcyjniają zajęcia, umożliwiają łatwy dostęp do wielu pomocy dydaktycznych (np. map czy zdjęć i ilustracji) oraz pomagają uczniom przyswoić wiedzę. Stworzyłam prezentacje m.in. do tematów: Najdawniejsze osady na ziemiach polskich, Poznajemy życie ludzi zasłużonych dla Płońska, Jak kiedyś podróżowano?, Poznajemy Polskę – mój kraj, Historia mojej rodziny – podsumowanie materiału, Na zamku rycerskim, Wiek wielkich wynalazków, Poznajemy płońskie zabytki, Poznajemy cechy sztuki barokowej i oświecenia., Skutki rewolucji przemysłowej, Poznajemy mity greckie, W greckim teatrze i na stadionie, Dziedzictwo Greków i Rzymian, Jak powstało i funkcjonowało państwo Rzymian?, Świat starożytnych Rzymian – powtórzenie wiadomości, Poznajemy wierzenia Rzymian i początki chrześcijaństwa, Jak wyglądało życie w starożytnym Egipcie?, Poznajemy dzieje i religię Izraelitów, Poznajemy rodzaje pisma i jego znaczenie w rozwoju cywilizacji, Epoka renesansu – powrót do starożytności, Europa w XVII wieku – stuleciu wojen, Wielkie odkrycia geograficzne, Reformacja w Europie – przyczyny, przebieg i skutki, Skutki i znaczenie odkryć geograficznych, Średniowieczne zamki i kościoły. Równie często korzystam z elektronicznych zasobów edukacyjnych, dostępnych na portalu Scholaris prowadzonym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.  Głównie wykorzystuję e-lekcje i ćwiczenia interaktywne, które uczniowie wykonują na tablicy interaktywnej. Korzystałam m.in. z zasobów: Literatura, teatr, architektura i rzeźba grecka, Religia, nauka i filozofia starożytnych Greków, Nauka i kultura średniowiecznej Europy, Panowanie Bolesława Krzywoustego i jego statut, Polska za panowania Bolesława Chrobrego, Renesans i humanizm, Rewolucja przemysłowa, Wielkie odkrycia geograficzne. Zarówno na lekcjach historii, jak i zajęciach koła historycznego, w miarę potrzeb wyszukujemy wiadomości w Internecie – uczniowie jednocześnie uczą się właściwie wyszukiwać i wykorzystywać te wiadomości. Na lekcjach korzystam również z planszy interaktywnych, które urozmaicają zajęcia i pozwalają na ciekawe podsumowanie tematu lub działu. Uczniowie na lekcjach z wykorzystaniem TIK są bardzo aktywni i skupieni, pracują sprawnie i chętnie.

 

Anna Kaczmarska

 

 

< Poprzedni   Następny >
 
Top! Top!
0 queries executed